Navodila uporabnikom mobilne aplikacije mAjdovščina

1.       O MOBILNI APLIKACIJI 

Idejni koncept digitalne rešitve »mAjdovščina« je izdelava informacijske rešitve za vzpostavitev procesa brezpapirnega poslovanja, ki bo občini preko enosmerne komunikacije omogočila boljši stik in sporazumevanje z občani ter povečala transparentnost delovanja, na podlagi dvosmerne komunikacije pa pripomogla k dvigu aktivne participacije v lokalnem okolju ter s pomočjo plačilne funkcionalnosti omogočala plačilo taks pri oddaji vlog in zahtevkov.

Digitalna rešitev predstavlja celovit in učinkovit odgovor na različne problematike v lokalnem okolju, kot npr. slabša obveščenost občanov o lokalnih dogodkih ter aktivnostih v lokalni skupnosti, slabša komunikacija ob naravnih in drugih nesrečah, upadanje participacije na lokalni ravni ter zastareli načini plačevanja javnih in zasebnih storitev.

Namen implementacije procesa brezpapirnega poslovanja in delovanja mobilne aplikacije je zagotavljanje izvedbo storitev, ki jih izvaja občina v izključno v elektronski obliki oziroma v hibridni obliki (delno v elektronski obliki delno v fizični obliki), kjer popolni brezpapirni proces ni izvedljiv oziroma ni optimalen.

Za normalno delovanje funkcionalnosti aplikacije je potrebna vzpostavitev digitalne identitete za občane. Pojem digitalna identiteta v splošnem predstavlja skupek različnih informacij o osebi, na podlagi katerih je omogočeno prepoznavanje in avtentikacija. Za vzpostavitev digitalne identitete je implementiran zunanji servis Si-PASS, kjer bo možna avtentikacija uporabnika s Si-PASSom in e-osebno izkaznico.

Skladno z zahtevami Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) in Splošne uredbe o varstvu osebnih podatkov (GDPR) je v sodelovanju s pooblaščeno osebo za varstvo osebnih podatkov pripravljena presoja ocene učinka na varstvo osebnih podatkov.

mAjdovščina je prilagojena slepim in slabovidnim osebam, skladno z Zakonom o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij (ZDSMA)

 

2.       KAKO DO MOBILNE APLIKACIJE IN REGISTRACIJA UPORABNIKA

Mobilna aplikacija je uporabnikom dostopna v »trgovinah« različnih operacijskih sistemov.  Uporaba mobilne aplikacije je enostavna, pregledna, varna pri preverjanju digitalne identitete ter je prilagojena slepim in slabovidnim osebam, skladno z Zakonom o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij (ZDSMA).

Uporabnik lahko dostopa do aplikacije mAjdovščine brez digitalne identitete ali z digitalno identiteto. Za preverjanje digitalne identitete mobilna aplikacija uporablja državni center za storitve zaupanja portal SI-TRUST in način prijave smsPASS. Oddani dokumenti, moje pobude in glasovanje za mojo pobudo bodo podpisani z digitalnim podpisom.

Brez digitalne identitete uporabnik dostopa do nujnih obvestil, do novic in napovedi dogodkov, do aktualnih razpisov, do prehrane v šolah in vrtcih, do prijav težav in okvar na področju javne razsvetljave, vodovodnega in kanalizacijskega omrežja, komunalnih odpadkov in ekoloških otokov, občinskih cest ter do objav o cestnih zaporah in merilnikih hitrosti

Z digitalno mobilno identiteto uporabnik dostopa do zahtevkov in vlog v elektronski obliki, do moje pobude in oddaje predlogov za participativno pripravo občinskega proračuna ter do moje pobude in glasovanja za najboljšo pobudo.

Mobilna identiteta smsPASS in kako do nje?

Za dostop do vseh modulov aplikacije je potrebna vzpostavitev mobilne identitete smsPASS, ki s pomočjo enkratnega gesla, poslanega s kratkim sporočilom SMS, omogoča elektronsko podpisovanje za občane. Za uporabo smsPASS je potrebna mobilna telefonska številka in telefon, ki sprejema kratka sporočila, ter napravo povezano s spletom (pametni telefon, računalnik…). Mobilno identiteto smsPASS lahko pridobijo osebe starejše od 15 let, ki imajo slovensko davčno številko in EMŠO.

Za uporabo mobilne identitete smsPASS potrebujete uporabniški račun SI-PASS, mobilno telefonsko številko, potrebno je vnesti spletni zahtevek smsPASS in potrditi istovetnost na upravni enoti ali  svojim digitalnim potrdilom.

Podrobnejša navodil za pridobitev digitalne mobilne identitete lahko najdete na spletni strani državnega centra za storitve zaupanja SI-TRUST https://www.si-trust.gov.si/sl/si-pass/mobilna-identiteta/ (Vir: www.si-trust.gov.si)

 

3.       NAVODILA IN OPIS POSAMEZNIH MODULOV

Modul obvestila

Uporabniki prejmejo nujna obvestila s POP-UP obvestili.

Novice

Objavljene so vse novice v občini Ajdovščina.

Napoved dogodkov

Objavljeni so vsi napovedani dogodki v občini Ajdovščina.

Prehrana otrok v šolah in vrtcih

Starši šoloobveznih otrok lahko preko mAjdovščine obveščajo šolo o šolski prehrani. Starši izberejo osnovno ali srednjo šolo in uporabijo podatke, ki so jih pridobili v šolah (Moja Malica). Modul lahko uporabljajo le uporabniki starši kateri imajo omogočen dostop do modula Moja malica.

Starši vrtčevskih otrok lahko preko mAjdovščine obveščajo vrtec o odsotnosti otroka. Starši imajo v odjavni obrazec vpišejo podatke o otroku, staršu, vrtcu, skupini ter čas odsotnosti (od/do) in ali je otrok uživa dietno prehrano . Čas odjave je možen vsak dan do 7.30 zjutraj. Poznejši odjav sistem ne sprejme in odjava za tisti dan ni več mogoča. Možna je odjava za en dan ali za obdobje več dni. V primeru odjave za en dan starši izberejo enak datum odsotnosti od in odsotnosti do (npr. od 17. 10. 2024 do 17. 10. 2024). V kolikor starši izberejo dva ali več dni izberejo različen datum odsotnosti od in odsotnosti do (npr. od 17. 10. 2024 do 18. 10. 2024 predstavlja odsotnost dveh dni, npr. od 17. 10. 2024 do 21. 10. 2024 predstavlja odsotnost petih dni).

Prijava težav in okvar

Uporabniki bodo lahko preko mAjdovščine sporočali težave in okvare na javni razsvetljavi, vodovodnem in kanalizacijskem omrežju, komunalnih odpadkih in ekoloških otokih ter na občinskih cestah.

Uporabnik bo lahko izbiral med zgoraj navedenimi področji. Uporabnik bo lahko izbral lokacijo na zemljevidu ali trenutno lokacijo, v kolikor se bo uporabnik nahajal na sami lokaciji napake ali okvare.

Po potrebi bo uporabnik lahko opisal dogodek, dodajal fotografije iz galerije fotografij ali fotografiral napako ali okvaro. Pri prijavi je potrebno vpisati (v kolikor že niso samodejno) kontaktne podatke in elektronski naslov. Po oddani prijavi bo informacijo o napaki ali okvari prejela pristojna služba Komunalno stanovanjske družbe Ajdovščina.

Cestne zapore in merilniki hitrosti

Uporabniki bodo seznanjeni s cestnimi zaporami in merilniki hitrosti v občini Ajdovščina.

Moja pobuda – predlogi občanov in participativno pripravo proračuna

Za uporabo modula Moja pobuda je potrebna predhodna prijava z mobilno digitalno identiteto smsPASS

Občani bodo lahko oddajali predloge pobud za opredeljeno območje, po vsakokrat veljavnih navodilih in merilih za oddajo pobud.

Moja pobuda – glasovanje

Za uporabo modula Moja pobuda je potrebna predhodna prijava z mobilno digitalno identiteto smsPASS.

Občani bodo lahko oddajali predloge pobud za opredeljeno območje, po vsakokrat veljavnih navodilih in merilih za oddajo pobud.

Vloge in zahtevki

Za uporabo modula Moja pobuda je potrebna predhodna prijava z mobilno digitalno identiteto smsPASS

mAjdovščina uporabnikom omogoča oddajo trinajst vlog in zahtevkov ter plačilo takse, v kolikor je plačilo pri posamezni vlogi potrebno.

 

Želimo vam prijetno uporabo mobilne aplikacije mAjdovščina.